سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاد خدا، قوت جان ها و همنشینی با محبوب است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :54
کل بازدید :42231
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/9
1:35 ص

 

گاهی اوقات باید در زندگی روزمره مان یک ایستگاه های تجدید افکاربگذاریم.بدین معنی که یک جا بنشینیم وافکار مرور شده در روزمان را بررسی کنیم قطعا بعد از مقداری بررسی وراست کردن نفس ،روبه آسمان می کنیم ومی گوییم:

اللهم اخرجنا من ظلمات الوهم واکرمنا بنورفهم

زندگی ای خوب است که برمبنای بندگی خدا باشد ونه بندگی خدایان دیگر،خدایان دیگراین افکار را می سازند این افکاری که اگر از آن رنج نبریم می دانیم با این افکارآینده دنیایی وآخرتی مان مشخص نیست.   

نظرتون درباره ی این گزاره ها چیست؟این حرف بنده ادعای کمی نبود لیک شما اگه مطابق با واقیعت بود- که بعداًبیشتر درباره ی آن صحبت می کنم – بپذیرید وگرنه لاتقبلوا.

زندگی دینی دراین عصر شاید از سخترین کارها باشد نمی خواهم درباره ی زوایای سختی این راه بگم .شاید بهترین چیزی که بنده با آن دست وپنچه نرم کرده ام وامروز برای یک دیندار نیاز است فکری باز وسینه ای گشاده است.

اگر این دونباشد بسیار دیده ام که نعمت هدایت اسلام ناب محمدی از آن ها گرفته می شود.بله فکری باز،فکری که بتواند تاآخرت را ببیند مسائل را باجهت آخرتی تحلیل وبراساس خیر آن تصمیم بگیرد(والاخره خیروأبقی) سینه ای گشاده نیاز است چرا که آنقدر امر مشتبه شده که اصرار بر حق سخت می نماید ولی با این نعمت که می گوییم سعه ی صدرکارها با توکل برخودش بسیا رآسانتر می شود(رب اشرح لی صدری ویسرلی امری).

اینها همه حرف های دلم بود که شما را راهنمایی کنم به همان جمله ی اول شاید من الان نتونم به تمام انحراف ها وگژی های فکری که گریبان گیر من وشما است اشاره کنم وهرکسی با توجه به در نظر داشتن هدف بودنش(هستی اش) که قطعا بندگی است یعنی انسان فطرتا بنده آفریده شده یعنی بنده ی یک فکر می شود حتی اگر این فکر از خودش باشد،سهمی از این دنیا وسهمی ازآخرت وخدا دارد گاهی اوقات هردو را دارد. خلاصه ویژگی لاینفک انسان ها بندگی است.ما به بندگی مکتب زنده کننده ی اسلام دعوت می کنیم ودیگران به مکاتب وافکار دیگراختیار با انسان است(لاإکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی).

داشتم می گفتم هرکسی با توجه به درنظر داشتن هدف زندگیش وحرکاتش دارای این اشتباهات است که به قول معروف گندش بعد از مرگ در می آد. یعنی بعضی از این فکر هایی که ما داریم بعدا می فهمیم چقدر اینها شرک است:شنیدید که حدیث می گوید مخفی بودن شرک (خفی)پنهان تر از حرکت مورچه در شب تاریک روی یک تخته سنگ سیاه است.(یعبدوننی ولایشرکون به شیئا).  

حرف من این است شما این اشتباهات را برایش وقت بگذارید تشخیص دهید واصلاح کنید ودچار روزمرگی نشویم.

به نظرم می رسد که این بیداری قبل سحر که اسلام ما را به آن دعوت میکند تامثلا نماز شب بخوانیم  برای همین ایستگاه است چیزی که درروز کمتر به آن توجه داریم وفرصت وفضای چنین تاملی کمتر است. إنشاءالله دوستان دراین ماه برای من حقیرمحتاج بی چیز دعا کنند وبرایشان ازخدا توفیق عمل به وظائف رادارم. 


91/5/7::: 1:9 ص
نظر()