سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ می فرماید : بنده ام با چیزی مانند آنچه بر او واجب کرده ام، محبوب من نمی شود . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :62
کل بازدید :42428
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/17
8:9 ص

بسم الله الرحمن الرحیم

تحلیلی بر سخنان روزچهارشنبه (21/4/91)امام خامنه ای (حفظه الله)

صحبت های حضرت آقا به دوبخش کلی تقسیم می شد.بخش اول درباره ی زن،هویت زن،نقش ورسالت زن به خصوص برای حرکت عظیم بیداری اسلامی وبخش دوم مربوط به اصل بیداری اسلامی ونقش ایران درگذشته وحال وآینده ی این حرکت عظیم اسلامی است که با تکبیر های مکررخواهران عزیزامت اسلامی مزین شده بود که به نظردوستان خواهد رسید.

درابتدای سخن ایشان به مساله مهم هویت زن اسلامی که امکان دارد در گیرودارنفوذ وتبلیغات غرب وتصور غلط اواز زن گم شود اشاره فرمودند که خود یک راهبرد مهم برای اون هایی که به هرطریقی با زنان در ارتباط اند حتی اگر با یک زن وآن هم محرم فرد یعنی مادر یا همسر شخص باشد وخصوصا مرتبط است با آنهایی که درکار تبلیغ دین وکارهای فرهنگی اند؛

 

    (( صد سال است که فرهنگ غربى به پشتوانه‌ى پول و زور و سلاح و دیپلماسى، سعى میکند فرهنگ غربى را و اسلوب زندگى غربى را بر جوامع اسلامى در میان زنان تحمیل کند. صد سال تلاش شده است براى اینکه زن مسلمان را از هویت خود بیگانه کنند. تمام عوامل اثرگذارى و قدرت به کار رفته است: پول، تبلیغات، اسلحه، فریبنده‌هاى گوناگون مادى، استفاده‌ى از غرائز طبیعى جنسى انسان؛ همه‌ى اینها را استخدام کرده‌اند براى اینکه زن مسلمان را هویت اسلامى خود دور کنند.))

 

بحث مهم دیگری که پیش آمد درباره نظام خانواده بود من فقط برای اینکه تمام عزیزانم ارزش این نهاد طبیعی را بدانند فقط سخنان آقا را می آورم تا تذکری باشد از این مهم غافل نشیم که اصل تهاجم فرهنگی بارش روی دوش خانواده است ومیخواهند خانواده را از هم بپاشد تا ماهم مثل خودشان دراین منجلاب بی بند وباری گیر وخفه شویم.

     ((فرهنگ غربى خانواده را متلاشى کرد. امروز یکى از مشکلات بزرگ دنیاى غرب، متلاشى شدن خانواده‌هاست، افزایش فرزندان بى هویت است. اینها گریبان غرب را خواهد گرفت. حوادث اجتماعى بمرور پیش مى‌آید. غرب از همین نقطه سخت‌ترین ضربه‌ها را خواهد خورد و این تمدن مادى پر زرق و برق از همین نقطه فرو خواهد ریخت)).

نمی دانم چقدر تکان خوردید ولی اگر درباره ی نظام خانواده بیش تر هم بخوانید وبدانید ضرر نکرده اید من توی دانشگاه دیده ام که دوستانی به عنوان مقاله های اصلی خود این موضوع را برمی دارند. مطلب مهم دیگه که شاید از ضعف های هیات ماهم باشد یعنی یکی ازدلایلی که هیات درحرکت های اجتماعی دچارمشکل می شود همین میتواندباشد.اون مطلب مهم این است که؛

  (( اگر زنان در حرکت اجتماعى یک ملتى حضور نداشته باشند، آن حرکت به جائى نخواهد رسید، موفق نخواهد شد)). 

باهم بخش دوم این سخنرانی راپیگیری کنیم؛اصل بیداری عظیم اسلامی

  

       ((این حادثه میتواند مسیر دنیا را عوض کند، میتواند تسلط ظالمانه‌ى استکبار و صهیونیزم را بر دنیاى اسلام، که سالهاى متمادى است ادامه دارد، قطع کند، میتواند امت اسلامى را متشکل کند.

آسیبهائى متوجه اینها میشود، باید این آسیبها را شناخت و از آنها پیشگیرى کرد

توجه کنید که غرب و در رأس آنها آمریکا و صهیونیسم با همه‌ى وجود به میدان آمده‌اند.

 یکى از کارهاشان این است که انگیزه‌هاى مردم را کم کنند.

همه‌ى ابزارهاى اقتدار قدرتهاى استکبارى در مقابل حضور مردم، در مقابل ایمان ملتها کند است، ناکارآمد است)).

اما الان میتوانیم به ایران وسیاستهای اونسبت به این حرکت وبیداری عظیم اسلامی اشاره کنیم. 

ابتدا تعریف امام ازامتش وچقدرزیباست؛

            ((آنها نمیفهمند و درک نمیکنند که سى سال است ما را در مقابل تحریم واکسینه کردند. ما سى سال است تحریمیم. ما واکسینه شدیم در مقابل تحریم. تحریم به ما ضربه نمیزند. ملت ایران ایستاد. ملت ایران با جان خود، با مال خود، با عزیزترین عزیزان خود در مقابل توطئه‌هاى دشمن ایستاد. امروز ما نسبت به سى سال قبل صد برابر قویتر و جلوتر هستیم)).

یادتون باشه اینجا هم با صدای تکبیرحاضران همراه بودومن احساس غرور می کنم وقتی می بینم یک رهبروپیشوای دینی درطول تاریخ بعد از سی وسه سال ازگذشت یک حکومت دینی اینگونه ازمردم تجلیل می کند.

وما باید این مقاومت وروحیه ضداستکباری را واین وحدت کلمه را تاحد توان حفظ کنیم تاهمچنان مورد سخن زیرحضرت آقا باشیم.

   (( اگر یک ملتى ایستادگى کند براى خدا و در راه خدا، خدا به او کمک خواهد کرد؛ این وعده‌ى الهى است و وعده‌ى الهى تخلف‌ناپذیر است)).

اما بشنوید ازسخنان محکم وقاطع رهبری درباره سیاست نظام دربرابر این حرکت عظیم بیداری اسلامی؛

      ((ما به توفیق الهى، در کنار ملت فلسطین ایستادیم، در کنار ملتهاى انقلاب‌کرده‌ى مسلمان ایستادیم، در کنار مردم مظلوم بحرین ایستادیم، در کنار همه‌ى کسانى که در مواجهه‌ى با آمریکا و صهیونیسم قرار دارند، ما ایستادیم و از آنها دفاع میکنیم و در این مورد از هیچ کس و هیچ قدرتى ملاحظه نمیکنیم)).

دونکته1-اینکه اینجا هم خواهران عزیزامت اسلام باصدای رسای خودتکبیرسردادند و2-همچنان که دقت فرموده اید آقا صفت عظیم را به حرکت عظیم اسلامی اضافه کردند.علاوه براینکه به عنوان گفتمان باید آنرا درسخنانمان بکاربگیریم یک نوید است به ما که این حرکت دارد به اصل وثمرخود نزدیک می شودوتوخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل.

 

 

 

 محمد واثقی-22/4/91

 

 

 

 


91/4/22::: 12:59 ص
نظر()