سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح و شام جامهای حکمت نوشند . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف مؤمنان عصر قائم علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :17
کل بازدید :41999
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/1/31
3:54 ص

قبل از اینکه وارد بیان نکات بشوم ، این تذکر را می دهم که بیانات حضرت آقا چون از یک عالم آگاه و انقلابی گفته می شود ، باید مانند خونی وارد وارد جامعه ما بشود وهرچند که شاید گفته ی حضرت آقا خیلی کلی بیاید مثلا ایشان می گوید که ما باید بدانیم که با ساخت مستحکم درونی نظام پیروز می شویم ، این ایده ها واین فکرها را باید به زبان اقشار مردم توسط تمام دلسوزان جامعه به صورت گفتمان رایج درآید تا این فکر کلی در عمل مردم و بخصوص در بزنگاهها (بخوانید فتنه ها)خودش را نشان دهد ومردم از خود حرکت وتصمیمی درست نشان دهند.

این چیز هایی که میگویم برداشت های حقیر است و شاید با اراده آن عزیز تطابق نکند ولی تلاش برآن است که همان بازتاب داده شود.

اما نکات صحبت های حضرت امام خامنه ای در این دیدار: 

1-حادثه ی اربعین گیری تبریزی ها در29بهمن 56خیلی مهم بوده واست وسه پیام داشته است ، 1-بصیرت وخصلت های ناب ایمانی وشجاعت وغیرت دینی مردم تبریز که منجر به عمل درست وبه موقع شد 2- پیوستگی ووحدت مردم ایران 3-عظمت اراده جمع در برآوری نیازها 

2-پیام اول که نشانه ی مردم ایران امروز هم است ودریک کلام باید ایمان ، غیرت وشجاعت را تقویت کرددرمردم تا این حرکات از روی بصیرت به موقع خودش انجام شود.(واقعا هم 22بهمن امسال از این سه ویژگی برخاست وحماسه آفرید) 

3-پیام دوم حادثه ی29بهمن ؛ به ما می گوید رمز پیروزی در وحدت کلمه است . همچنان قبلا ازانقلاب بود ، اول انقلاب حرکات ظاهری علیه ای وحدت ما انجام شد بعدا تبدیل شده است به تبلیغات وجنگ نرم واقعا باید مواظب بود. این واقعا برای همه ما ضروری است که بدانیم وعمل کنیم .مواظب جک ها ، مواظب دلمان باشیم اگر در دلمان هم یک قومی را کمتر از خود تلقی کردیم دشمن خدا که می خواهد فساد کند متاسفانه نتیجه گرفته است .

4-پیام سوم ؛عظمت اراده جمع است ؛ بله این پیام را بنده قبل از 22بهمن دریادداشت 22بهمن امسال ما چه معنایی دارد گفته بودم،واقعا هم همین است که دولت نباید احساس کند که ما نیستیم و مجبور به امضای توافق نامه است. انشالله که توسط دولت مردان رعایت شود. البته توسط ما انقدر گفته شود که دولت باورکند.

5-مساله مذاکرات: 

مهمترین نکته در این مساله این است که دل به مذاکرات نبندیم ، چرا که تنها چیز که می تواند ما را خوشبخت کندوازکید دشمنان واقعا برهاند تکیه به نیروهای داخلی است که درزمینه ی اقتصاد که امروزهخط مقدم مقابله با جبهه باطل است ، اقتصادمقاومتی است . 

مذاکرات دوحالت دارد :

مذاکراتی عادلانه انجام نمی گیرد:

که هیچی امر واضح است که مذاکرات نمی تواند موجب خوشبختی ما شود(که من وعده ای البته شاید ما بی سوادیم ولی معتقدیم توافق                                                                        ژنو تا به امروز اینگونه بوده است ) 

مذاکراتی عادلانه انجام می گیرد :

در این صورت هم خوشی وخوشبختی ما موقت است ومتزلزل پس بازهم خوشبختی واقعی نیست فرق بین ماهی وماهی گیری است ،                                                                           کسی که ماهی گیری بلد نیست امروز که ماهی گیر یک ماهی بهش می دهد خوشحال است ، ولی ایا این خوشحالی برای ابد ادامه دارد                                                                      یا دیری نمی پاید که بازهم نیازمند ماهی می شود وگرفتار؟

 تا وقتى که ما چشممان به دست دیگران باشد، دنبال این باشیم که کدام مقدار از تحریمها کم شد، کدام مقدار چنین شد، فلان حرف را فلان مسئول آمریکایى گفت یا نگفت - تا وقتى دنبال این حرفها باشیم - به جایى نمیرسیم.

نمی دانم آقا باید با چه زبانی بگوید ، ایشان با حصر می گویند که :

علاج مقابله‌ى با این دشمنى هم فقط یکچیز است و آن، تکیه‌ى به اقتدار ملّى و به توان داخلى ملّى و مستحکم کردن هرچه بیشتر ساخت درونىِ کشور [است].

 

این جمله باید فرهنگ ما ایرانی ها بشود وراه حل تمام ایرانی ها برای خوشبختی همین باشد واگر روزی از هرایرانی سوال کردند که چه کاری موجب موجب خوشبختی ، پیروزی بردشمن و.... می شود ؟ بگوید تکیه بر نیروهای درونی 

واین وظیفه ی من وتوست . یا علی


92/11/30::: 5:11 ع
نظر()